A legjobb 5 tipp a nyári kiszáradás ellen - Gorenje
bezár
...

A legjobb 5 tipp a nyári kiszáradás ellen

FOOD SIMPLIFIED
12.7.2018

Víz teszi ki egy felnőtt ember testtömegének átlagosan 57%-át. Sok szempontból van szükségünk rá: víz szükséges a testsejtek megfelelő működésétől kezdve a testhőmérséklet szabályozásán keresztül, a már nem szükséges anyagok eltávolításán túl a test számos egyéb létfontosságú funkciójának működéséig. A nagy mértékű kiszáradás súlyos szövődményeket, például vese- és húgyúti problémákat okozhat, amely akár életveszélyes hőgutához is vezethet. Ezért fontos, hogy testedet hidratáld a forró nyári hónapokban.

1. Igyál elegendő mennyiségű vizet: a leggyakoribb tanács az, hogy naponta nyolc pohár vizet fogyasszunk el. Azonban az ajánlott napi vízfogyasztás ténylegesen az adott személy életkorától, az általa elvégzett tevékenységektől, a külső hőmérséklettől és egyéb tényezőktől is függ, így egyes időszakokban akár napi nyolc pohárnál is több víz elfogyasztása is szükséges lehet. Ha nem szereted a sima vizet, tegyél bele egy szelet citromot vagy egy menta levelet és... élvezd a nyár ízét!


2. Kényeztesd magad egy csésze meleg teával: különös lehet, de a meleg italok segíthetnek a testünknek, hogy az jobban izzadjon, ami nagyobb mértékű párolgást eredményez, ez pedig végső soron hűti az egész testet. Ez azt jelenti, hogy a meleg tea segít fenntartani az optimális testhőmérsékletet a nyár folyamán.

3. Írd fel a jégkockákat a nyári csomagolási listádhoz: amikor útra készülsz, az italaid néha túl gyorsan felmelegedhetnek. Adj hozzá néhány jégkockát kedvenc nyári italodhoz, mielőtt elhagynád az otthonodat, hogy az hosszabb ideig frissíthessen téged. Vagy akár be is teheted az egész palackot a fagyasztóba.

4. Gazdagítsd a nyári étrendedet gyümölcsökkel és zöldségekkel: válaszd a magas víztartalmú ételeket. Részesítsd magad görögdinnye, frissen préselt gyümölcs-/zöldséglé vagy egy ízletes uborka és  paradicsom-alapú saláta nyújtotta "kezelésben". Alternatív megoldások: eper, málna, ananász, zeller, paprika és spenót.

5. Időzítsd az edzéseidet kora reggelre vagy késő estére: felejtsd el a forró nyári napok közepére tett futóedzéseket, inkább maradj az árnyékban egy olvasmányos könyvvel vagy a szeretteiddel. Hagyd az edzéseket a leghűvösebb napszakokra. Látni fogod, hogy a reggeli napfelkelte vagy az esti szellő komoly vonzerőt jelenthet a sportolási tevékenységei kapcsán.

Kell egy kis frissesség? Nem probléma.

A Gorenje IonGenerációs kombinált hűtő-fagyasztószekrényei a maximális frissességet "szállítják". Az IonAir ionizációs tartósítással kombinált MultiFlow 360˚ ventilációs technológia folyamatosan frissíti a készülékbeli levegőt annak érdekében, hogy természetes mikroklíma és tökéletes tárolási környezet jöjjön létre.

Az intelligens, felhasználóbarát funkciók tökéletesen alkalmazkodnak az életmódodhoz. Nem számít, milyen gyakran nyitod ki a hűtőszekrény ajtaját, az AdaptTech öntanuló kompresszor-szabályozás fenntartja az optimális hőmérsékletet és tökéletes formában tartja az ételt, míg a NoFrost Plus hűtőrendszer megakadályozza a dér felhalmozódását és akár szükségtelenné is teheti a fárasztó leolvasztást. Mostantól elérhetőek rejtett foganytús kivitelben is.

Ez is tetszhet neked: