Kezdődik az IFA 2009 - Gorenje
menü+
bezár
...

Kezdődik az IFA 2009

Vadonatúj sztárkollekció

A Karim Rashid által tervezett Gorenje kollekció világpremierje

“Manapság egy élményalapú társadalommal van dolgunk, így a tárgyak formájának el kell homályosítania az élményt."

Velenje/Berlin, 2009. szeptember 4. - Megkezdődött a fogyasztói elektronika és a háztartási készülék-iparág első számú üzleti eseménye, az IFA vásár. A múlt év sikeres megjelenése után a Gorenje örömmel tér vissza ismét. Idén az újdonságaikat fogják leleplezni. Az új Gorenje Retro kollekción és a Gorenje Egyszerű Vonalvezetésű Terméksorán kívül a vállalat Karim Rashid-dal, az ipari formatervezés globális példaképével való összefogása lesz a reflektorfényben, melynek eredménye a vadonatúj sztárkollekció, a "Karim Rashid által formatervezett Gorenje" - amellyel kapcsolatban a Gorenje feltétlenül nagy reményeket táplál.

A híres olasz formatervező stúdióval, a Pininfarinával és a lelkes francia formatervezővel, Ora-Ïto-val folytatott együttműködést követően a Gorenje most a termékeny formatervezőnek és a színek vitathatatlan királyának, a rózsaszínt férfiassá tevő férfinak a tehetsége és merészsége mellett teszi le a voksot: A New-Yorki formatervező Karim Rashid vadonatúj kollekciót alkot "Karim Rashid által formatervezett Gorenje" címmel.

A Gorenjével való összefogás egy tökéletes lehetőség volt arra, hogy Karim beváltsa egy ősrégi vágyát: hogy a formatervezést bevezesse az olyan egyszerű, mindennapi tárgyak világába, mint amilyenek a háztartási készülékek, hogy a képzelőerejét összeházasítsa a fejlett technológiával, és hogy létrehozza a háztartási készülékek egy olyan csúcs-osztályát, amely minden érzékszerv számára emlékezetes élményt nyújt.

A Karim Rashid által formatervezett Gorenje a funkcionalitás, a technológia, a párbeszédesség és a tisztaság egy minimalista összeolvadása. A teljes hosszban végigfutó fogantyú egyszerre a kollekció vizuális és párbeszédi gyújtópontja. A függőleges LED fénycsík többféle színváltozatot tesz lehetővé, amivel a készülék megjelenése a felhasználó aktuális hangulatához, vagy akár az életstílusához is igazítható. Ez a vadonatúj sztárkollekció a fény tapintását hozza el az ön konyhájába.

"Már ősidők óta szerettem volna háztartási készülékeket tervezni. Ez nagyszerű gyakorlat volt arra, hogy átgondoljam a banális dolgokat. A gondolatainkat túl gyakran száműzzük az elfáradt archetípusok világába. A formatervezés a kortárs dolgok átformálásáról szól. A formatervezés kritikus fontosságú a környezeteink, a napi élményeink, a termékeink, és mindenünk szempontjából,” jegyzi meg Karim Rashid aki porszívóktól kezdve, gyermekjátékokon, bőröndökön, televíziókon, kölnisüvegeken keresztül, egészen a világítótestekig már sokféle tárgyat tervezett. A fentiek mellett tereket - szállodákat, klubokat, stb. -, és mostantól Gorenje háztartási készülékeket is tervez, amelyeket egyébként maga is használ.

"Az elmúlt évek során a Gorenje olyan cégnek bizonyult, amely erős érdeklődést mutat a kortárs formatervezés iránt. Figyelemmel követtem és értékeltem a sikeres kollekcióikat. Amikor megkerestek, hogy az új Gorenje kollekciót én tervezzem, nagyon keveset kellett tárgyalnunk ahhoz, hogy a projekt beinduljon. A vállalatot azért is ismertem, mert nagyon sokat dolgozom Kelet Európában és van egy lakásom Belgrádban, amelyben Gorenje készülékek vannak."

A Gorenje ugyanilyen izgatottan tekint a Karimmal való együttműködésre. Az ő karizmája és az általa formatervezett tárgyak merész színei nagy hatással vannak rájuk. A színesen elegáns megjelenés előidézésére a jövő innovatív világítási megoldásának tekintett LED technológia alkalmazása mellett döntöttek. “Ezzel a Gorenje az első olyan háztartási készülékeket gyártó cég, amely olyan megoldást kínál, amellyel a felhasználók a sütőjük vagy hűtőgépük külsejének színét megváltoztathatják. A függőleges LED fénycsík többféle színváltozatot tesz lehetővé, amellyel a készülék megjelenése a felhasználó aktuális hangulatához, vagy akár az életstílusához is igazítható", jegyezte meg a berlini premieren Sandi Uranc, a Gorenje marketing-igazgatója.

A világhírű formatervező példakép Karim Rashid vitathatatlan tehetségének és a Gorenje jó minőségű részletkidolgozásának a kombinációja, valamint a tartós anyagok használata azok a lényeges elemek, amelyekből egy emlékezetes kollekció összeáll. A kollekció premierje az idei berlini IFA vásáron volt, a piaci bevezetés idén decemberre és jövő év elejére várható. Az új, innovatív kollekció az igényesebb vevőket célozza meg, azokat akiket a kiváló formatervezés és az időtlen szépség csodálattal tölt el.

Minden egyes Gorenje készülékben az okos technológia, a kiváló formatervezés, a környezet iránti törődés és a jelentős érték hatékony keverékével a Gorenje folyamatosan emeli a minőségi színvonal lécét és a vevők elvárásait Európa vezető háztartási-készülék gyártóival szemben. Innovatív, technológiai szempontból tökéletes, környezetbarát és stílusos termékeivel a Gorenje célja az, hogy a világon a leginnovatívabb, formatervezett háztartási készülékek gyártója legyen.

Karim Rashid egy díjnyertes ipari formatervező, aki világszerte több száz ügyfélnek vállalt már projekteket. Ez a termékeny formatervező és a színek vitathatatlan királya, aki az ipari formatervezés egy szellemi nagysága, New Yorkból érkezik, ahol a tehetségét számos területen kamatoztatja: bútorokat, épületeket, világítótesteket, evőeszközöket, és - mostantól - háztartási készülékeket tervez. Olyan nagynevű ügyfeleknek dolgozik, mint az Issey, Miyake, Kenzo, Alessi, Sony, Artemide, Umbra, Toyota és a Bozart, és a szakmai pályáját olyan nemzetközi díjak kísérik, mint például az athéni Semiramis Hotel felújításáért kapott Sleep05 díj. Karim örökös nyertese a Vörös Pont (Red Dot) díjnak, a Chicagoi Irodalmi Kör Jó Formatervezés díjának, szerepel az I.D. magazin éves formatervezési áttekintésében, valamint nyertese az ISDA Kiváló Ipartervezés díjának. Az Ontarioi Művészeti és Formatervezési Főiskola és a Corcoran Művészeti és Formatervezési Főiskola tiszteletbeli doktora. Karimnak eddig 2007-ben volt a legnagyobb retrospektív kiállítása a Tomie Ohtake Intézetben, a brazíliai Sao Paolo városában. Karim legutóbb a "Totally Rad" kiállítás kurátora volt: Karim radiátorokat csinál a Művészeti és Formatervezési Múzeumnak New York City-ben.  Karim világszerte gyakori vendég-előadó egyetemeken és konferenciákon, így terjesztve a formatervezés fontosságát a mindennapi életben. www.karimrashid.com

Az IFA 2009 az iparág globális irányzatait jelző esemény, egy innovációs piac, valamint a világ vezető vállalatvezetőinek egy találkozóhelye. Szeptember 4.-9.-ig 1.146 kiállító fogja képviseltetni magát a berlini vásárterületen, a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai és elektromos háztartási készülék-vásárán. A bérbe adott bemutató-terület 121.000 m2, ami tartja az elmúlt évben elért rekord szintet. Egy olyan évben, amit a recesszió ural, az IFA bizonyította, hogy világszerte egy kivételes rangú vásár és egy elsőrangú esemény. A vezető fogyasztói elektronikai vállalatok rendszeres részvétele és a jelenlévő háztartási készülék-gyártók növekvő száma az IFA sikerét és stabilitását tükrözi. Egyedi és sikeres koncepciójával az IFA egy ideális helyszín az iparág és a kereskedők számára ahhoz, hogy hosszú távú üzleteket kössenek. www.ifa-berlin.com